Arctic Light hotel & Arctic City Hotel

Nämä ovat Arctic Hotel Collection -hotellien yleiset varausehdot: Arctic Light Hotel (Arctic Light Hotel Oy) ja Arctic City Hotel (City-hotelli Oy). Alla olevat yleiset ehdot koskevat kaikkia varauksia ja asiakkaita, ellei toisin ole erikseen sovittu.

Ehdot perustuvat Matkailu- ja Ravintolapalvelut MaRa ry:n ja kuluttaja-asiamiehen laatimiin ehtoihin. Hotellit pidättävät oikeuden muuttaa huonehintoja, varausehtoja ja maksuehtoja.

1. YLEISET VARAUS- JA PERUUTUSEHDOT
Huonetta varattaessa on ilmoitettava nimi, osoite, saapumis- ja lähtöaika sekä maksutapa. Varaus on sitova, kun se on vahvistettu joko suullisesti tai kirjallisesti ja asiakkaalle on annettu varausvahvistusnumero. Hotellilla on oikeus vaatia varauksen vahvistamista esimerkiksi varausmaksulla tai luottokorttitiedoin. Peruutusehdot ilmoitetaan varausvahvistuksessa, joka saadaan joko suoraan hotellilta tai varauskanavan kautta. Mikäli asiakas ei saavu paikalle eikä ole peruuttanut varaustaan, tai lähtee ennenaikaisesti, hotelli voi veloittaa peruutusehtojen mukaisesti. Ehdot voivat poiketa alla mainituista yleisistä ehdoista. ESIMERKKI: PERUS-, STANDARD- TAI JOUSTAVA HINTA Peruutus on maksuton, jos se tehdään ennen klo 18.00 saapumispäivänä. Myöhemmin perutuista tai saapumatta jättämisistä veloitetaan yhden yön majoitusmaksu. Varaus pysyy voimassa klo 18.00 jälkeen vain, jos takaus on annettu. Ilman takuuta huone voidaan vapauttaa myyntiin klo 18.00 jälkeen. Takauksen tekemistä varten hotellille tulee toimittaa seuraavat tiedot: majoittujan nimi, luottokortin numero, voimassaoloaika, turvakoodi (CVC/CVV), osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Tiedot voidaan kerätä suullisesti tai kirjallisesti. ESIMERKKI: MAKSUA EI PALAUTETA-HINTA 100 % ennakkomaksu veloitetaan varauksen vahvistamiseksi. Mikäli maksua ei suoriteta ajallaan, hotelli peruuttaa varauksen automaattisesti. Maksun jälkeen varausta ei voi peruuttaa maksutta ja koko ennakkomaksu pidätetään peruutuksen, saapumatta jättämisen tai muun esteen sattuessa.

2. PERUUTUS JA VAKUUTUS
Peruutusehdot ovat nähtävissä ennen varauksen vahvistamista. Esimerkiksi, varatessa maksua ei palauteta-hinnalla asiakas hyväksyy, ettei varausta voi perua maksutta. Hotelli ei hyväksy kuluttomia peruutuksia edes lääkärintodistuksella, muilla asiakirjoilla tai selvityksillä. Suosittelemme matkavakuutusta mahdollisten esteiden varalle ennen varauksen tekemistä ja matkustamista.

3. HOTELLIIN SAAPUMINEN JA LÄHTEMINEN
Huone on käytettävissä saapumispäivänä klo 15.00 alkaen. Sisäänkirjautumisen voi tehdä vain henkilö, jolle huone on varattu ja jonka nimi on hotellilla tiedossa. Sisäänkirjautumisen yhteydessä on esitettävä voimassa oleva kuvallinen henkilötodistus sekä pankki-, tai luottokortti mahdollisten lisäpalveluiden takaamiseksi. Mikäli varausta ei ole maksettu etukäteen, se maksetaan saapuessa joko käteisellä tai luottokortilla ja maksu vähennetään loppulaskusta. Mikäli asiakkaalta ei saada luottokorttitakausta, hotelli voi vaatia takuumaksun lisäpalveluista, kuten minibaarista (50–150 €). Lähtöpäivänä huone tulee luovuttaa klo 12.00 mennessä. Hotelli voi poiketa edellä mainituista sisään- ja uloskirjautumisajoista. Turvallisuussyistä huoneissa ja muilla hotellin yksityisalueilla saavat oleskella vain kirjautuneet vieraat. Hotellihuoneen maksimikapasiteettia ei saa ylittää.

4. MAKSUTAVAT
Hotellit hyväksyvät yleisimmät luotto- ja pankkikortit. Hotellit eivät ole velvollisia hyväksymään ulkomaan valuuttaa, maksuseteleitä, shekkejä tai maksukortteja, elleivät ne ole siihen erikseen sitoutuneet.

5. LAPSET JA LISÄHENKILÖT
Lisähenkilömaksu veloitetaan, kun huoneessa yöpyy enemmän kuin kaksi henkilöä. Lapset 0–3 v yöpyvät maksutta aikuisen kanssa samassa sängyssä tai vauvasängyssä. Lapset 4–12 v veloitetaan lapsen lisähenkilömaksulla käytettäessä olemassa olevia vuoteita tai lisävuoteita. Yli 13-vuotiaat hinnoitellaan aikuisina. Aikuisista veloitetaan lisähenkilömaksu käytettäessä olemassa olevia vuoteita tai lisävuoteita. Kolmannen osapuolen kautta tehdyissä varauksissa voidaan soveltaa eri ehtoja.

6. ASIAKKAAN KÄYTTÄYTYMINEN JA VAHINGONKORVAUSVASTUU
Hotellissa noudatetaan hyviä tapoja ja hotellin sääntöjä. Mikäli sääntöjä rikotaan, asiakas voidaan poistaa hotellista välittömästi. Tässä tapauksessa asiakas on silti velvollinen maksamaan majoituksesta ja mahdollisista lisäpalveluista, eikä hän ole oikeutettu hyvityksiin. Asiakas on vastuussa tahallisesti tai huolimattomuudesta aiheutuneista vahingoista huoneessa, hotellin muissa tiloissa, irtaimistossa tai toisille asiakkaille aiheutetuista vahingoista – myös, jos vahingon aiheuttavat asiakkaan vieraat tai lemmikit. Aikuiset ovat vastuussa lapsistaan ja heidän mahdollisesti aiheuttamistaan vahingoista. Sisäänkirjautumisen jälkeen asiakas on vastuussa huoneestaan ja niistä henkilöistä, jotka hän päästää huoneeseen. Hotellilla on oikeus periä vahingonkorvaukset Suomen yleisten vahingonkorvausperiaatteiden mukaisesti.

7. REKLAMAATIOT
Kaikki valitukset tai reklamaatiot varaukseen liittyen on esitettävä vastaanottoon välittömästi, kun ne ilmenevät, jotta ne voidaan korjata viipymättä.

8. VASTUU ARVOTAVAROISTA
Arvotavarat voi säilyttää huoneen tallelokerossa tai hotellin säilytyksessä pyynnöstä. Hotelli voi veloittaa säilytyksestä. Jos tavarat ovat poikkeuksellisen arvokkaita, siitä tulee ilmoittaa etukäteen. Hotelli voi kieltäytyä säilyttämästä tällaisia esineitä. Hotelli ei vastaa huoneen tallelokerossa säilytetyistä tavaroista. Hotelli ei vastaa ajoneuvojen tai niissä olevien tavaroiden vahingoista tai katoamisesta, vaikka ajoneuvo olisi hotellin parkkialueella tai autotallissa.

9. ALAIKÄISTEN MAJOITUS
Vain täysi-ikäinen (yli 18-vuotias) henkilö voi tehdä varauksen. Varaajan vastuulla on alaikäinen, vaikka hän ei itse yöpyisi alaikäisen kanssa. Yksin matkustavalla alaikäisellä tulee olla huoltajan allekirjoittama suostumus, jossa on alaikäisen nimi, syntymäaika sekä saapumis- ja lähtöpäivä. Lisäksi huoltajan nimi ja yhteystiedot tulee toimittaa.

10. LEMMIKIT
Lemmikit ovat tervetulleita hotelleihimme. Perimme yökohtaisen lemmikkimaksun, joka kattaa enintään kolme lemmikkiä. Lemmikistä tulee ilmoittaa etukäteen, ja varauksen tehnyt asiakas vastaa lemmikistään sekä mahdollisista vahingoista tai kuluista. Lemmikit eivät saa häiritä muita asiakkaita. Lemmikkihuoneita on rajoitetusti, joten suosittelemme varaamaan ajoissa.

11. RYHMÄT
Yli 10 henkilön tai yli 5 huoneen varauksiin sovelletaan erillisiä ehtoja. Ota yhteyttä myyntipalveluumme ryhmävarauksia varten.

12. SOVELLETTAVA LAKI
Hotellit toimivat Suomessa ja noudattavat Suomen lakia. Mahdolliset riidat ratkaistaan Lapin käräjäoikeudessa.